Saturday, September 13, 2014

Kaca mata dia

saya ada seorang sahabat (sahabat syurga inshaallah).
beliau adalah orang yang pelik.
semua orang cantik dan baik di matanya.
makanan bila dicuba dimulutnya, semuanya pasti dikatakan enak.

selalu terjadi,
bila dia mengatakan si polan dan si polan tu cantik, saya akan menoleh dua tiga kali bagi mencari sisi cantik mereka yang dipuji.
begitu juga dengan makanan dan pakaian.

dan selalunya saya akan berbisik sendirian,
"biasa2 je"

tapi itu dulu.

dulu memang saya pelik dan hairan.
namun kini,
bila selepas lama berkawan, saya tersedar satu perkara.

bukan insan sekelilingnya semua cantik2 dan baik2 tetapi dia yang sebenarnya istimewa.

semua dilihat cantik kerana dipandang dari hati yang cantik.

semua insan baik kerana dia berjaya mencari sisi baik setiap orang.

dia, ada kaca mata yang bersih.

aku juga ingin membersihkan kaca mata aku.
kaca mata hati.





No comments:

Post a Comment